Dobra reklama lekarstwem na odwracających się od banku klientów

konta za zeroBranża finansowa jest bardzo zmienna. Dynamizm jej funkcjonowania powoduje, że – aby przetrwać – trzeba się dobrze orientować w mechanizmach, które rządzą na rynku. Perfekcyjnie poprowadzona kampania reklamowa może być receptą na negatywnie nastawionych klientów.

Takie rozwiązanie doskonale sprawdziło się w przypadku banku PKO BP. W momencie, kiedy niezadowoleni klienci zaczęli zamykać tam rachunki, przenosząc swoje konta do konkurencji, wprowadzono znaczące zmiany w polityce, prowadzonej przez bank. Intensywna kampania reklamowa przyniosła wreszcie oczekiwane efekty.

Chwytliwe hasło reklamowe kluczem do sukcesu

Jedną z charakterystycznych ofert dla banku PKO BP, jest „Konto za Zero”. Nazwa ta sugeruje darmowe konto bankowe. Tyle, że jest tak tylko w określonych w umowie warunkach. Podobnie zresztą jest w innych bankach.

Jednak w tym przypadku chwytliwe hasło przyniosło sukces. Reklamy telewizyjne, radiowe, prasowe i internetowe – dzięki wpadającej w ucho nazwie oraz dużej intensywności ukazywania się w mediach – pozwoliły na zahamowanie odpływu klientów. Z czasem zaś poprawiły wizerunek banku.

Liczy się pomysł

W każdej kampanii reklamowej najważniejszy jest pomysł. Jeśli ten jest genialny, sama reklama może się opierać na najprostszej na świecie formule. Tyle, że trzeba na to… wpaść! Dotyczy to oczywiście nie tylko banków, ale i każdego innego obszaru – wszystkiego, co tylko chcemy wypromować.

Czasem wystarczą ciekawy gadżet, chwytliwe hasło albo wpadająca w ucho melodia. I nie zawsze potrzebny jest tu celebry ta, który swoją osobą zareklamuje dany produkt. Wystarczy nieznany nikomu człowiek, maskotka, a nawet… samo hasło.

Wszystko ma do siebie pasować

Ważne, by cała kampania reklamowa była ze sobą spójna. Kolorystyka, muzyka, logo – to wszystko musi ze sobą współgrać. Co więcej, gra obrazem czy dźwiękiem jest niejednokrotnie ważniejsza, niż dialogi, które są elementem promocji.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *