Pomysł na biznes: Prywatna kwiaciarnia.

Posiadając talent artystyczny i dryg przedsiębiorcy, można skorelować fajne z użytecznym oraz otworzyć przedsiębiorstwo trudniącą się artystycznymi działaniami. Zaklasyfikuje się do tej dziedziny działalności m.in. firmy florystyczne, pospolicie określane standardowo kwiaciarniami.

Mając zamiar prowadzić kwiaciarnię nie trzeba skończyć profesjonalnych kursów, bo można w takim celu zatrudnić fachowców. Niemniej, zdecydowanie szybciej będzie prowadzić taki biznes bez partnera, ponieważ w przypadku jednoosobowej firmy jej koszty będą znacznie mniejsze, niż w odniesieniu do biznesu, w której daje się pracę pracowników. Szkolenia florystyczne trwają co najwyżej kilka miesięcy i nie kosztują zbyt wiele – około 1000 i 1500 zł za cały kurs. Jak otworzyć własną kwiaciarnię?
Czy będzie to ekonomiczne?

Kwiaciarnie są w każdym, także bardzo niewielkim miasteczku. Zapotrzebowanie na prace florystyczne nie maleje, co powoduje, że można pomyśleć o rozwoju biznesu w tej branży działalności gospodarczej. Jeśli chcielibyśmy uruchomić kwiaciarnię w konkretnej lokalizacji, sprawdźmy, czy w naszym bliskim sąsiedztwie nie ma konkurencji. Jeśli tak, to warto przeanalizować, czy w konkretnej okolicy jest wystarczająco sporo potencjalnych klientów, by móc powalczyć o miejsce dla swojej kwiaciarni.

Niezwykle dobrze prosperują kwiaciarnie zlokalizowane niedaleko kościołów i cmentarzy, szpitali, dworców PKS oraz PKP oraz blisko lotnisk. W takowych punktach najczęściej zamawia się kwiaty. Niemniej, można znacznie zmaksymalizować obszar swojej oferty, gwarantujący dekoracje kwiatowe z dowozem do klienta. Następnym planem biznesowym na zwiększenie liczby kanałów obsługi klienta, jest oferowanie usług tzw. poczty kwiatowej. Klient mógłby nabywać kwiaty telefonicznie czy na witrynie internetowej, a kwiaciarnia dostarczałaby je pod wybrany adres. Takowe usługi nie są jeszcze nazbyt popularne w Polsce, a kwiaciarnie gwarantujące je w sieci online posiadają często spore ceny. Lokalna kwiaciarnia, obsługująca jedynie określony region, może obniżyć ceny takich usług także zdobyć dzięki temu pokaźniejszą liczbę partnerów biznesowych.
Jak zacząć?

Otworzenie kwiaciarni nie jest nazbyt trudne. Niewątpliwie, będzie trzeba zarejestrować własną działalność gospodarczą oraz zlokalizować miejsce na stacjonarną kwiaciarnię. Potem można przeanalizować o powierzeniu projektu witryny internetowej, na kształt prostego sklepu internetowego, w którym będzie można zamawiać kwiaty. Witryna online pozwoli nam poza tym na to, iżby pokazać potencjalnym klientom nasze wcześniejsze realizacje, np. ukwiecanie kościołów, dekoracje na sale weselne lub bukiety weselne. Dzięki temu kupujący szybko będzie mógł zweryfikować, czy skorzystać z oferty takiej kwiaciarni.

Wynajęcie miejsca na kwiaciarnię to ważny etap rozkręcania takiej firmy. W kwiaciarni powinny być zapewnione stosowne warunki temperaturowe oraz wilgotnościowe. Warto więc dopasować lokal, w którym będzie można zainstalować klimatyzację, czy taki, który już ją ma. Dzięki obniżonej temperaturze kwiaty będą dłużej świeże.

Problemem dla nowo otwartej kwiaciarni będzie kwestia dostarczania świeżych kwiatów. Najtaniej będzie zaopatrzeniem zająć się samemu, choć trzeba wiedzieć, że wiąże się to z koniecznością wyjazdów kilka razy w tygodni na giełdy florystyczne lub wprost do hodowców kwiatów. Dzięki temu jednak wybierzemy takie kwiaty, które nam się podobają oraz które widać, że zostały świeżo ścięte.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *